1. Co to jest i jak działa terminal płatniczy?

W zależności od miejsca pracy możesz spotkać kilka modeli, ale ich zasady działania i kolory przycisków powinny być takie same.

2. Co robią przyciski terminala

Warto wiedzieć, do czego służą poszczególne elementy urządzenia.

3. Jak zrealizować płatność – wprowadzanie kwoty

Pierwszym etapem przyjmowania płatności jest wprowadzenie kwoty do terminala.

4. Jak zrealizować płatność – przeprowadzenie płatności

W drugim etapie oddajemy terminal do dyspozycji klienta. Może zapłacić, wprowadzając kartę lub zbliżeniowo.

5. Jak zrealizować płatność – drukowanie potwierdzenia

Aby na koniec dnia szef miał wszystko udokumentowane, po wydrukowaniu potwierdzenia przez terminal zachowujemy je w bezpiecznym miejscu.

6. Jak zrealizować płatność – drukowanie kopii dla klienta

Nie każdy bierze kopię potwierdzenia zapłaty, jednak jako sprzedawca musisz zawsze zapytać o potwierdzenie.

7. Unieważnienie płatności

Czasem możesz się pomylić, nabić za mało lub za dużo. Wówczas masz możliwość unieważnienia transakcji i przeprowadzenia nowej.

8. Zwrot środków

Zgodnie z prawem klient może zwrócić produkt w ciągu 14 dni po okazaniu paragonu i jeśli produkt nie jest uszkodzony przez klienta. W takiej sytuacji przydaje się opcja zwrotu w terminalu.

9. Zwrot środków c.d.

Zgodnie z prawem klient może zwrócić produkt w ciągu 14 dni po okazaniu paragonu i jeśli produkt nie jest uszkodzony przez klienta. W takiej sytuacji przydaje się opcja zwrotu w terminalu.

10. Zamknięcie dnia

Osoba, która zamyka dzień, drukuje listę wszystkich transakcji dokonanych na terminalu tego dnia.

11. Wymiana papieru

Co jakiś czas papier w terminalu się skończy i trzeba będzie go wymienić. Warto wiedzieć, jak to zrobić.

12. Awaria terminala

Długa kolejka, wielu klientów... a terminal ma awarię. Oto jak naprawić go szybko i skutecznie.

13. Dobra robota

Ukończyłeś zdalny kurs obsługi terminala płatniczego!

Kliknij poniżej i zgarnij dyplom

Wróć do kursów