1. Co to jest i jak działa terminal płatniczy?
W zależności od miejsca pracy możesz spotkać kilka modeli, ale ich zasady działania i kolory przycisków powinny być takie same.
2. Co robią przyciski terminala
Warto wiedzieć, do czego służą poszczególne elementy urządzenia.
3. Jak zrealizować płatność – wprowadzanie kwoty
Pierwszym etapem przyjmowania płatności jest wprowadzenie kwoty do terminala.
4. Jak zrealizować płatność – przeprowadzenie płatności
W drugim etapie oddajemy terminal do dyspozycji klienta. Może zapłacić, wprowadzając kartę lub zbliżeniowo.
5. Jak zrealizować płatność – drukowanie potwierdzenia
Aby na koniec dnia szef miał wszystko udokumentowane, po wydrukowaniu potwierdzenia przez terminal zachowujemy je w bezpiecznym miejscu.
6. Jak zrealizować płatność – drukowanie kopii dla klienta
Nie każdy bierze kopię potwierdzenia zapłaty, jednak jako sprzedawca musisz zawsze zapytać o potwierdzenie.
7. Unieważnienie płatności
Czasem możesz się pomylić, nabić za mało lub za dużo. Wówczas masz możliwość unieważnienia transakcji i przeprowadzenia nowej.
8. Zwrot środków
Zgodnie z prawem klient może zwrócić produkt w ciągu 14 dni po okazaniu paragonu i jeśli produkt nie jest uszkodzony przez klienta. W takiej sytuacji przydaje się opcja zwrotu w terminalu.
9. Zwrot środków c.d.
Zgodnie z prawem klient może zwrócić produkt w ciągu 14 dni po okazaniu paragonu i jeśli produkt nie jest uszkodzony przez klienta. W takiej sytuacji przydaje się opcja zwrotu w terminalu.
10. Zamknięcie dnia
Osoba, która zamyka dzień, drukuje listę wszystkich transakcji dokonanych na terminalu tego dnia.
11. Wymiana papieru
Co jakiś czas papier w terminalu się skończy i trzeba będzie go wymienić. Warto wiedzieć, jak to zrobić.
12. Awaria terminala
Długa kolejka, wielu klientów... a terminal ma awarię. Oto jak naprawić go szybko i skutecznie.
13. Dobra robota
Ukończyłeś zdalny kurs obsługi terminala płatniczego!
Kliknij poniżej i zgarnij dyplom